Galerija
Slika

Iz Kratke baze 25 FPS-a: U odrazu sukoba

Kratke slike | 28. 4. 2016. | MM centar | 19.30

Dva mirna ali moćna filma u kojima se stapaju privatni životi i suvremene geopolitike. Nježno-prodorni spojevi autobiografije i povijesti političkih konflikata.

Tiskane stvari (Printed Matter) 
Režija: Sirah Foighel Brutmann & Eitan Efrat
Belgija, 2011, 29', 16mm na HD video
Engleski jezik

Ruke umjetnika u jednolikom ritmu nižu kontaktne kopije fotografija koje je otac redateljice Sirah snimio tijekom dva desetljeća profesionalnog bavljenja novinskom fotografijom, prateći vijesti s Bliskog istoka za različite tiskane medije. Listajući fotografije, raspliće se vizualna kronika izraelsko-palestinskog sukoba kroz poznate prizore građanskog otpora, oružanog nasilja, pogrebnih žalosti i političkih govora, isprekidana intimnim fotografijama iz obiteljskog života koje je taj profesionalni medijski radnik zabilježio izvan posla, na neispucanim dijelovima filma. Glasom u offu, redateljičina majka, supruga i negdašnja novinarka, prisjeća se i insajderski komentira ovu izuzetnu kolekciju u kojoj je politička povijest stopljena s politikama intimnog života.

Sirah Foighel Brutmann i Eitan Efrat su mladi izraelski umjetnički duo koji suradnički djeluje niz godina na audiovizualnom području. Radove prikazuju na filmskim festivalima (IDFA, IFF Rotterdam, Oberhausen), na televiziji (Arte) te u muzejima. Žive i rade u Bruxellesu. www.tilfar.com

Pismo neposlušnom pilotu (Letter to a Refusing Pilot)
Režija: Akram Zaatari
Libanon, 2013, 34', HD video
Arapski i hebrejski jezik, s engleskim podnaslovima

Tihi no izazivački film u koji nas također uvodi par ruku i par starih fotografija. Redatelj rekonstruira legendu iz djetinjstva koja je kružila njegovim rodnim gradom Sidonom o izraelskom vojnom pilotu koji je za vrijeme izraelske invazije na južni Libanon odbio bombardirati školu, koju je utemeljio njegov otac. Slušajući tijekom godina mnoge verzije iste priče i brojne interpretacije motiva koji su naveli neprijateljskog pilota da odbije izvršiti dano mu naređenje i bombu umjesto na školu ispusti u more, Zaatari se pita da li se događaj uistinu desio te što leži u srcu sukoba između osobne etike i odbijanja naređenja, osobne razine događaja i njegove službene, medijske reprezentacije. Intimna i politička povijest ispreplele su se barem dvostruko u ovom suptilnom spoju politike, osobnog arhiva, zračnih snimki, kompjuterske animacije, magnetofona i popularne šansone. S Pismom neposlušnom pilotu predstavljao je Libanon na 55. Venecijanskom bijenalu.

Akram Zaatari među vodećim je libanonskim vizualnim umjetnicima. U svojim se radovima bavi promjenjivom prirodom granica, te proizvodnjom i cirkulacijom slika u kontekstu tekućih političkih bliskoistočnih podjela. Zastupljen je u zbirkama svjetskih muzeja, te na najznačajnijim filmskim festivalima. Živi i radi u Beirutu.