Iz Kratke baze | 12. 3. 2020. | Kinoteka | 20.00
Povodom šezdesete obljetnice Psiha, u Kratkoj bazi pronašli smo nekoliko naslova iz područja filmske avangarde i undergrounda koji su se uhvatili u koštac s nasljeđem Hitchcockova klasika. Kinematografski kanon i film srednje struje često je predstavljao inspiraciju filmašima koji vole eksperimentirati s formom, a ovdje ćemo gledati četiri filma u kojima je klasik Alfreda Hitchcocka dekonstruiran, prisvojen, reinterpretiran i remiksiran, iz perspektive autorica i autora različitih generacija i iz različitih dijelova svijeta.
Aranžman za scenu (Arr. for a Scene)
Režija: Jonna Kina
FI, 2017, 5', DCP
Dvoje foley artista proizvodi šumove za jednu od najpoznatijih scena iz filmske povijesti – prizor ubojstva pod tušem u Psihu (1960) Alfreda Hitchcocka. Gledatelji vide samo umjetnike koji stvaraju zvučne efekte, kao što su koraci, tuš i zatvaranje vrata, dok originalna scena ostaje izvan kadra. Tijekom izvedbe umjetnici gledaju direktno u kameru, čime se obrću pozicija platna i gledateljev pogled, a gledatelj pritom postaje dijelom scene. Ovaj rad istražuje načine kinematografske konstrukcije šumova i što se događa kada se strukture filma rastave na dijelove.
Hitch Hitch Hitchcock
Režija: Zoran Tadić
HR, 1969, 7', 35 mm
Eksperimentalno-animirani kolaž motiviran likom i filmskim djelom Tadićeva uzora Alfreda Hitchcocka, sastavljen od redateljevih fotografija i prizora iz njegovih filmova. Film se prikazuje s 35 mm kopije iz Hrvatskog državnog arhiva.
Psycho(s)
Režija: Ip Yuk-Yiu, Choi Sai-Hoi
CH, 2005, 12', SD video
Remiks filma Alfreda Hitchcocka i istoimenog remakea Gusa Van Santa. Radeći na običnom softveru koji montira filmove u stvarnom vremenu, Psycho(s) u hipnotičkom slijedu zrcalnih slika transformira dva filma snimljena u razmaku od 40 godina.
Triler (Thriller)
Režija: Sally Potter
UK, 1979, 34', SD video
Feministički klasik Sally Potter koji je postao školski primjer filmskog dekonstruiranja hollywoodske kinematografije. Triler prati Mimi, protagonisticu Puccinijeve opere La bohème, koja odluči istažiti zašto mora umrijeti prije nego se spuste zastori na kraju predstave. Bogat u slici i zvuku te intelektualno poticajan, Triler dovodi u pitanje tradicionalnu ulogu pasivne žrtve koja se u napeticama (i fikciji općenito) dodjeljuje ženskim likovima.
Ulaznica je 15 kuna i može se kupiti na blagajni kina Kinoteka u Kordunskoj 1 sat vremena prije svake projekcije.