Kratke slike | 25. 2. 2016. | MM centar | 19.30
Scenografije koje kamufliraju i zavaravaju stvarnosti u kojima živimo, Potemkinova sela današnjice.
Miraži (Mirages)
Režija: Emanuel Licha
Kanada/Francuska, 2010, 22', HD video
Engleski jezik
Film Mirages bavi se lažnim iračkim selom usred pustinje Mojave u Kaliforniji, koje je osmislila i koristila američka vojska radi treninga trupa prije odlaska u Irak. Selo su sagradili filmski profesionalci iz Hollywooda, dok su njegove stanovnike glumili pripadnici iračke dijaspore u SAD-u. Selo je svojevrsno optičko sredstvo korišteno ne samo u svrhu vojničkog treninga, već i kao sredstvo za navođenje pogleda i upoznavanje sa „stvarnošću“ Iraka kakvu su zamišljali američka vojska i Hollywood. Vojnici su uvježbavani da prepoznaju neprijatelja, instruirani su kako da razlikuju „dobre ljude“ od terorista te da je svaki Iračanin potecnijalni neprijatelji. Selo je tako i narativno sredstvo koje stvara utopiju rata. U filmu radnici iza scene (scenograf, šminker, pirotehničar, glumci, statisti) evociraju u intervjuima percepciju kreirane stvarnosti.
Radovi kanadskog umjetnika Emanuela Liche bave se ulogom arhitekture u sukobljenim područjima, istraživanjem urbang krajolika kroz socijalne, povijesne i političke elemente. Licha je predavač vizualne umjetnosti i filma na École nationale supérieure d'architecture de Paris La Villette.
San Bailua (Le Rêve de Bailu/ Bailu Dream)
Režija: Nicolas Boone
Francuska, 2015, 12', HD video
Mandarinski jezik, s engleskim podnaslovima
Na ruševinama potresom uništenog sela Bailu u pokrajini Sečuan, kineske vlasti su izgradile repliku francuskog sela u kojem se može iskusiti francuski način života. Kamera u jednom kadru prolazi kroz naselje, bilježeći šarolike fasade i lokalne stanovnike te stvarajući portret prostora u kojem se kičasta idila koju održava autoritativni režim, isprepliće s bizarnim situacijama svakodnevice zabavnog parka.
Francuski filmski umjetnik Nicolas Boone režira uglavnom igrane i dokumentarne kratkometražne filmove, koji su prikazivani na brojnim vodećim festivalima (IFF Rotterdam, IndieLisboa, FID Marseille).
Svjetiljka na jakov maslac (La lampe au beurre de yak/ Butter Lamp)
Režija: Hu Wei
Kina/Francuska, 2013, 15', HD video
Tibetski jezik, s engleskim podnaslovima
Inspiriran popularnom kineskom praksom obiteljskog portretiranja, dokumentarac Butter Lamp pokazuje nam skupine tibetskih nomadskih obitelji koje poziraju putujućem fotografu i njegovom pomoćniku ispred apsurdnih i simboličkih kulisa: Zabranjeni grad s divovskom slikom Maoa, Kineski Zid, Olimpijski stadion u Pekingu, Disneyland, palača Potala u Lhasi, havajska plaža. Cijela se radnja odvija ispred fiksirane kamere, ali nakon pomicanja zadnje kulise, kamera mijenja fokus i otkriva stvarnu lokaciju snimanja. Osim što se bavi refleksijom o stvarnosti i njezinoj reprezentaciji, ovaj film nudi delikatni komentar na posljedice globalizacije i tehnologije te asimilaciju tibetske kulture naspram Kine i Zapada. Film je nominiran za nagradu Oscar u kategoriji kratkog filma.
Kineski filmaš i vizualni umjetnik Hu Wei studirao je na pariškoj École Nationale Supérieure des Beaux-arts te pohađao Le Fresnoy - Studio National des Arts Contemporains. Živi i radi na relaciji Pariz - Peking.