Kratke slike | 4. 5. 2017. | MM centar | 19.30
Tony Conrad: Potpuno u sadašnjosti (Tony Conrad: Completely in the Present)
Režija: Tyler Hubby
SAD, 102', 2016, DCP
Engleski jezik, s hrvatskim podnaslovima
Dokumentarni portret legendarnog američkog filmaša, skladatelja, glazbenika i konceptualnog umjetnika Tonyja Conrada (1940-2016) koji sintetizira njegov čudesan opus i utjecaj na američku avangardnu filmsku i glazbenu scenu.
Snimajući Conrada i njegove suradnike tijekom protekla dva desetljeća te koristeći materijale iz umjetnikova privatnog arhiva, režiser Tyler Hubby uspio je sastaviti možda prvi sveobuhvatni prikaz tog ustrajnog rušitelja konvencija i autoriteta, borca protiv institucionalizacije umjetnosti u svim aspektima i periodima njegova polivalentnog rada koji je, unatoč legendarnom statusu kod generacija umjetnika i publike, ostajao uglavnom parcijalno poznat. Od ranih 1960-ih do današnjice Conrad se prebacivao od glazbe, filma, performansa, vizualne umjetnosti, videa, televizije do podučavanja i aktivizma. Nakon nezaboravne projekcije na prošlogodišnjem Festivalu 25 FPS njegovog i jednog od ključnih naslova američke avangarde i najdojmljivijih primjera čistoga strukturalnog filma – The Flicker (1966), ovaj kaleidoskopski dokumentarac razotkrit će mnogo više od jedne izuzetne umjetničke i ljudske osobnosti koja je utjecala na povijest glazbe i vizualnih umjetnosti. Bilo kao iskorjenjivač zapadne ideje glazbene kompozicije ili radikalni filmski redukcionist, kao pionir, provokator, enigma ili legenda, no oduvijek i potpuno u sadašnjosti.
http://www.tonyconradmovie.com
Tyler Hubby američki je redatelj, fotograf i montažer. Studirao je film i fotografiju na Umjetničkom institutu u San Franciscu, među ostalim s utjecajnim underground filmašem Georgeom Kucharom. Njegovi subverzivni kratki filmovi istražuju fetišizam, zavisnost i tjelesne mutacije, te su uvršteni u knjigu Cinema Contra Cinema britanskog autora Jacka Sargeanta. Od 1994. povezan je s eksperimentalnom izdavačkom kućom Table of the Elements dokumentirajući njihove umjetnike (Faust, Keiji Haino, John Fahey, Jim O’Rourke, Rhys Chatham, Arnold Dreyblatt, Zeena Parkins, Jonathan Kane i Tony Conrad). Montirao je brojne dokumentarne filmove, među ostalim The Devil and Daniel Johnston Jeffa Feuerzeiga, nagrađenog za dokumentarnu režiju na festivalu u Sundanceu i Double Take Johana Grimonpreza, uvrštenog u kolekciju muzeja Tate.
Projekcija je dio programa Kratke slike realiziranog u suradnji s Izlogom suvremenog zvuka Muzičkog salona SC-a.