Kratke slike | 24. 3. 2016. | MM centar | 19.30
Različiti motivi i porivi za osvajanje javnih prostora - Europskog parlamenta, Bruklinskog mosta, ugašene tvornice duhana, gradskih ulica - poprišta su umjetničkih intervencija. Bilo da su kontroverzne, društveno angažirane ili naglašeno konceptualne, njihova znatiželja izaziva svijet u kojem živimo.
Radnici izlaze iz tvornice (ponovno) (Die ArbeiterInnen verlassen die Fabrik / workers leaving the factory (again))
Režija: Katharina Gruzei
Austrija, 2012, 11, video
Bez dijaloga
Skupina radnika ugašene tvornice Austrian Tabak kreće se naizgled beskrajnim hodnikom bivšeg im radnog mjesta. Dok koračaju prema izlazu, tišinu mraka prekida ritmičko zujanje i treperenje neonskih svjetala koje transformira prostor u svjetlosno-zvukovnu skulpturu. Prije konačnog izlaska iz zgrade, radnici zastaju za posljednju grupnu fotografiju. Zbogom industrijskom društvu Izlaska radnika iz tvornice Lumière.
Katharina Gruzei studirala je eksperimentalnu umjetnost i kulturalne studije. U umjetničkom radu eksperimentira s medijima kao političkim, društvenim i kulturnim alatima.
Simboličke prijetnje (Symbolic Threats)
Režija: Mischa Leinkauf, Lutz Henke, Matthias Wermke
Njemačka, 2015, 15, video
Engleski jezik
Jedne srpanjske noći 2014. umjetnici su na Bruklinskom mostu zamijenili američke zastave bijelim zastavama. New York je obuzela panika – o čemu se radi? Terorizam, delikvencija, umjetnička intervencija ili neslana šala? Medijski odjek bio je silovit, a „incident“ se tumačio mnoštvom ekstremnih obrazloženja. Simboličke prijetnje pitaju koliki društveni doseg umjetnost može imati danas, gdje je granica između poezije i prijetnje, umjetničke akcije i čina predaje, što se dešava kada umjetnost želi uspostaviti slobodu koja je ugrožena i pri tom koristi elemente prijetnje?
M. Leinkauf, L. Henke i M. Wermke berlinski su umjetnici koji se bave urbanim prostorima s namjerom da nevidljivo učine vidljivim te istraže zadana značenja poznatih mjesta i nove mogućnosti njihova korištenja.
57.600 sekundi nevidljive noći i svjetla (57.600 secondi di notte e luce invisibili / 57.600 seconds of invisible night and light)
Režija: Flatform
Italija, 2009, 6, video
Bez dijaloga
Dvanaest ljudi instruirano je da hodaju identičnom uličnom rutom tijekom četiri različita trenutka dana i noći. Pri tom izvode iste kretnje koje ponavljaju istim ritmom, te se čini da se kreću u prostoru bez vremenskih granica. Dan i noć dezorijentirano se pokreću, u mjesečarskom pretapanju.
Flatorm je talijanski kolektiv koji se bavi videoradovima i pokretnim instalacijama.
Širi smisao (Broad Sense)
Režija: Pilvi Takala
Nizozemska, 2012, 9, video
Francuski, engleski i flamanski jezik, s engleskim podnaslovima
Trodnevna akcija unutar zgrade Europskog parlamenta u Bruxellesu. Dobivši pravo pristupa javnim raspravama nakon striktne procedure, Pilvi Takala poželjela je ući i u zabranjene dijelove zgrade, pri čemu je izazvala i bilježila različite sigurnosne reakcije parlamenta na posjet jedne umjetnice. „Neugodne situacije ipak su previše uzbudljive da se njima ne bismo bavili.“
Pilvi Takala je finska umjetnica, dobitnica Prix de Rome 2011. Bavi se narativnim formama temeljenim na intervencijama u određenim društvenim situacijama, u sivim zonama nepisanih pravila.
trag tijela (body trail)
Režija: Michael Palm, Willi Dorner
Austrija, 2008, 8, HD video
Bez dijaloga
Tijelo kao sredstvo istraživanja prostornih dimenzija i skulptura koja se prilagođava urbanom okolišu u konceptualnom ispunjavanju praznih gradskih prostora. Trag tijela potekao je iz performansa na otvorenom koji je izveden na ulicama noćnoga Beča. Tijela izvođača gomilaju se u prizore, postavljajući pitanja o čemu se tu radi - o hrpi smeća, poprištu zločina, terorističkom napadu, umjetničkom tableau ili ljudskoj skulpturi.
Michael Palm je austrijski filmaš, montažer, kompozitor, teoretičar i predavač koji se bavi estetikom filma.