Kratke slike | 14. 5. 2015. | MM centar | 19.30
Program Verzije donosi tri različita pristupa filmskim preradama. Making-of, remake i premake autorefleksine su verzije konstrukcija produkcijskih procesa snimanja filma, a uz to i ironični pogledi na industriju zabave te autorski komentari na popularnu kulturu.
Komentar (Commentary)
Režija: Robert Cambrinus
AT/UK, 2009, 15', SD video
Engleski jezik, bez hrvatskih podnaslova
Film Komentar polazi od popularnog žanra posebnih dodataka na DVD izdanjima. Autor komentira svoj igrani film koji planira snimiti, ali ništa mu ne polazi po planu. Komentirajući kreativni proces, banalne i nepredviđene okolnosti tijekom snimanja koje dovode do improviziranih i ad hoc rješenja, zabavlja nas kao gledatelja obećavajući verziju filma zbog koje se neće osjećati osramoćeno i neugodno. Štoviše, duhovitim završetkom filma najavljuje nam novu verziju bez audio komentara, ispričavajući se što ni kraj nije uspio snimiti kako je planirao. Iskreni filmski palimpsest na kakav nismo navikli.
Robert Cambrinus je profesionalni glumac, ekonomist i redatelj koji se u svojim kratkim filmovima bavi prvenstveno odnosom između autora i djela.
Masterirati Bambija (Mastering Bambi)
Režija: Persijn Broersen & Margit Lukács
NL, 2010, 13', HD video
Bez dijaloga
Eksperimentalno-animirani film nizozemskog umjetničkog dvojca bavi se kako ovladati slikovnim, sadržajnim i interpretativnim materijalom animiranog klasika iz 1942, Disneyjevim Bambijem. Ogolivši film od svih likova i protagonista autori su kreirali iz mnoštva stvarnih i obrađenih fotografija artificijelne scenografije kroz koje kamera putuje i unosi napetost i dramu, podvučenu rekonstruiranim soundtrackom iz originalnog filma. Iako ne vidimo zeku Lupka, tvorića Cvjetića, stričeka Sovu, mamu i tatu kralja te naravno kraljevića Bambija i ostale slatke likove koji žive u harmoniji djevičanske šume, autori se fokusiraju na Disneyjevu romantičarsku premisu da je priroda dobra, a civilizacija zla i utjelovljena u čovjeku. Tretirajući prirodu kao glavni lik, a ne kao pozadinu, ona uistinu postaje ogledalo koje zrcali našu vlastitu imaginaciju.
Persijn Broersen i Margit Lukács su medijski umjetnici koji djeluju na polju videa, animacije i grafike, baveći se aspektima dekorativnih karakteristika društva i izvorima suvremene vizualne kulture. Svoje radove izlažu i prikazuju u muzejima, galerijama i na filmskim festivalima. http://www.pmpmpm.com/
Transformeri: Premake (Transformers: The Premake)
Režija: Kevin B. Lee
SAD, 2014, 25', HD video
Engleski, kantonski i mandarinski jezik, bez hrvatskih podnaslova
Gerilski desktop-dokumentarac koji se bavi četvrtim nastavkom multimilijunskog holivuskog blockbustera Transformeri: Doba izumiranja. Sastavljen je od 355 amaterskih klipova koje su na YouTube stavljali obožavatelji i sam redatelj prateći lokacije snimanja, te promotivnih klipova produkcijske kuće Paramount. Autor se bavi pitanjima kako industrija zabave još više profitira na besplatnom masovnom marketingu obožavatelja, iskorištava eksplozivni kineski box office, loše američke gospodarske prilike i omjer upliva holivudske industrije u kinesko tržište. Kevin B. Lee u ovom videoeseju konstruiranom u potpunosti na desktopu svojega osobnog računala, dolazi do intrigantnog zaključka o eksploataciji besplatne viralne promocije kroz neplaćeni rad obožavatelja čime ih Hollywood potiče da stvaraju vlastite verzije blockbustera u nastajanju, dopuštajući im kontrolirano snimanje na filmskim setovima. Iako je ovaj film u internetskoj distribuciji dostupan u svojoj punoj verziji, Kevin B. Lee smatra da ga je podjednako važno vidjeti i u verziji za kino prikazivanje.
Kevin B. Lee je filmski kritičar i autor, te producent gotovo 250 video eseja za Fandorov Keyframe u kojima kroz inovativnu formu kritičarskog video eseja istražuje medij filma.