Galerija
Slika

FK – Friedl Kubelka. One Is Not Enough

Razgovor, filmski program i dijaprojekcija, uz otvorenje izložbe

MM centar | 4. 11. 2016. | 20.00

Friedl Kubelka, austrijska umjetnica koja djeluje u mediju filma i fotografije, potpisana kao Friedl vom Gröller poznata je po kratkim, crno-bijelim 16-milimetarskim filmovima, uglavnom bez zvuka. U trominutnim vinjetama podvrgava psihoanalitičkom pogledu kamere članove obitelji, slučajne prolaznike, ljubavnike i poznanike, istražujući odnos između umjetnika i modela. Provocirajući granice između dokumentarnog i insceniranog, neugodnog i tabuiziranog, dirljivog i duhovitog, Kubelka gradi svoj redateljski postupak portretnih filmova. Njima se vratila nakon četiri desetljeća sustezanja od filma, dijeleći životno partnerstvo s bardom svjetske filmske avangarde. Profesijom fotografkinja, godinama radeći za »industriju ljepote«, iscrpljuje teme starenja, kompleksnog odnosa kćeri i majke, fizičke i psihičke boli, tijela i erotike.

Njezine filmove postepeno smo otkrivali, kao i cijela filmska zajednica, upoznavši se s njom na prvim izdanjima Festivala 25 FPS, nakon što se ponovno posvetila svojemu filmskom stvaralaštvu. Program je kombinacija filmske projekcije, dijaprojekcije i razgovora, čime ocrtava sveobuhvatan portret iznimne umjetnice, zaokružen izložbom fotografija u Galeriji SC koja traje do 26. 11. 2016.

Redoslijed programa: 

Dijapozitivi: Heidi Harsieber, 1968; Erwin Reichmann, 1967; Martha Deltsios, 1967; Ilse mit Hand im Mund ca. 1970
Film: Toni, 1969, 16 mm, 3'
Dijapozitivi: Toni Bondy, 1973; Toni und Franz Bondy, 1974; Wassil Dimow, ca 1969; Cyril Kubelka, 1975; Celestine Kubelka, 1975; Junge Amerikanerin in einem Hotel in London, 2000; Veronika und Robert Ospald, 2001
Filmovi: Gutes Ende (Bliss), 2011, 16 mm, 3'; Mai 2012, 16 mm, 2'
Dijapozitivi: Mutter, 1965; Auszug Tagesportrait Lore Bondy, 1976; Auszug Tagesportrait Lore Bondy, 1976; 1000 Teilige Portrait 5 und 6 (Optimistische Gedanken / Gedanken an Gruppentherapie; 1000 Teilige Portrait 18 (Mütter - Hoffnungen und Ängste); 1000 Teilige Portrait 20 (Gruppen und Antisemitismus)
Filmovi: Le Baromètre, 2004, 16 mm, 3'; Laurent, 2005, 16 mm, 3'
Dijapozitivi: Pin Ups, Wien 1970; Pin Up; Wien 1971; ca. 6 Pin Ups, Paris 1973/74
Filmovi: Poetry For Sale, 2013, 16 mm, 4'; Kirschenzeit (Cherries), 2013, 16 mm, 3'; Warum es sich zu leben lohn (Why Life Is Worth Living), 2013, 16 mm, 2'     
Dijapozitivi: Das Dritte Jahresportrait, 1982/83; Das Achte Jahresportrait, 2007/2008
Filmovi: Passage Briare, 2009, 16 mm, 3'; Vater, 1999, 16 mm, 2'
Dijapozitivi: Owen Land aka George Landow, 1977; Hollis Frampton, 1977; Kenneth Anger, 1977; Jonas Mekas, 1975; Gunvor Nelson, 1977; Nam June Paik, 1977; George Kuchar, 1974; Ken Jacobs, 1975; Jane and Stan Brakhage, 1977; Morgan Fisher , 1977; Bruce Conner, 1977; Jack Smith, 1977
Film: Maschile – Roma, 2015, 16 mm, 3'
Dijapozitivi: Musea di Roma Termini, 2014; Galeria Barracco in Rom, 2014; Musea di Roma Termini, 2014
Film: Atelier d'Expression, 2016, 16 mm, 20'

Kustos programa i izložbe je Dietmar Schwärzler. 

U suorganizaciji Kulture promjene Studentskog centra i Udruge 25 FPS. U sklopu projekta Janje moje malo (Sve što vidimo moglo bi biti i drugačije) kustoskog kolektiva WHW i Kathrin Rhomberg, serije izložbi iz bečke zbirke Kontakt.